Sabtu, April 30, 2011

Produktif.

Siot. Bapak lama aku tak menulis kat blog. Kononya memeram perasaan kat jiwa dan luahkan kat buku dengan kawan dan keluarga jelah kan. Yelah.
Tapi sejak konon pendam perasaan ni aku rasa lagi banyak aku keluar duit;
1-Kononnya pergi Central Market sorang-sorang nak memikir perihal diri yang tak terurus. Keluar duit tambang, beli novel konon sebagai penceria hati padahal tak sedar diri dah menganggur.

Pastu rasa sedih kat diri sendiri sebab buat diri sendiri rasa sedih. Heh.

Aku dah berhenti kerja sebagai "angkasawan" hampir sebulan.
Alasan;
-Sebab takda jiwa dengan kerja & aku rasa kerja 12 jam yang aku luangkan lebih dari tu. Kalau kerja pastu balik balas dendam dengan tido, apa hal?!
Dan aku memang tabik buat kakak-kakak dan makcik-makcik yang sanggup bersengkang mata dan ada yang dah tua dan menanggung sakit-sakit badan tapi masih semangat nak kerja.
Kata mereka "Benda ni jelah nak buat sampai tua. Takda apa nak fikir dah. Rezeki je yang nak dicari"

Sebab tulah aku kunci keputusan aku untuk berhenti kerja daripada duduk menjadi "angkasawan" selama 12 jam (lebih 3jam lagi) dan selapas itu pulang ke rumah dengan kepenatan lantas membalas dendam dengan tidur. Cerita ini berulang-ulang dan jadilah aku seorang operator pengeluaran yang menghasilkan produktiviti untuk kilang dan pulang dengan keadaan tidak produktif. Letih!
Sampai kelemumur makin banyak berjembek dekata kepala. Tanda-tanda stress tu!

--------

Sampailah hari ini,
dah nak sebulan berhenti kerja.
Hajat konon nak lari dari produktiviti dan menjadi lebih produktif.
Ternyata hasilnya, hmm tidak lah dapat dinyatakan.
Perut sedikit geleber dan muka bertambah "gebu" menunjukkan betapa produktifnya aku!

--------



Tiada ulasan: