Selasa, September 27, 2011

E N F P

tetap ada suatu ketika aku diam daripada mula berkata-kata
aku mula jadi pemikir

entah.

--------

As an ENFP, your primary mode of living is focused externally, where you take things in primarily via your intuition. Your secondary mode is internal, where you deal with things according to how you feel about them, or how they fit in with your personal value system.

ENFPs are warm, enthusiastic people, typically very bright and full of potential. They live in the world of possibilities, and can become very passionate and excited about things. Their enthusiasm lends them the ability to inspire and motivate others, more so than we see in other types. They can talk their way in or out of anything. They love life, seeing it as a special gift, and strive to make the most out of it.

ENFPs have an unusually broad range of skills and talents. They are good at most things which interest them. Project-oriented, they may go through several different careers during their lifetime. To onlookers, the ENFP may seem directionless and without purpose, but ENFPs are actually quite consistent, in that they have a strong sense of values which they live with throughout their lives. Everything that they do must be in line with their values. An ENFP needs to feel that they are living their lives as their true Self, walking in step with what they believe is right. They see meaning in everything, and are on a continuous quest to adapt their lives and values to achieve inner peace. They're constantly aware and somewhat fearful of losing touch with themselves. Since emotional excitement is usually an important part of the ENFP's life, and because they are focused on keeping "centered", the ENFP is usually an intense individual, with highly evolved values.

An ENFP needs to focus on following through with their projects. This can be a problem area for some of these individuals. Unlike other Extraverted types, ENFPs need time alone to center themselves, and make sure they are moving in a direction which is in sync with their values. ENFPs who remain centered will usually be quite successful at their endeavors. Others may fall into the habit of dropping a project when they become excited about a new possibility, and thus they never achieve the great accomplishments which they are capable of achieving.

Most ENFPs have great people skills. They are genuinely warm and interested in people, and place great importance on their inter-personal relationships. ENFPs almost always have a strong need to be liked. Sometimes, especially at a younger age, an ENFP will tend to be "gushy" and insincere, and generally "overdo" in an effort to win acceptance. However, once an ENFP has learned to balance their need to be true to themselves with their need for acceptance, they excel at bringing out the best in others, and are typically well-liked. They have an exceptional ability to intuitively understand a person after a very short period of time, and use their intuition and flexibility to relate to others on their own level.

Because ENFPs live in the world of exciting possibilities, the details of everyday life are seen as trivial drudgery. They place no importance on detailed, maintenance-type tasks, and will frequently remain oblivous to these types of concerns. When they do have to perform these tasks, they do not enjoy themselves. This is a challenging area of life for most ENFPs, and can be frustrating for ENFP's family members.

An ENFP who has "gone wrong" may be quite manipulative - and very good it. The gift of gab which they are blessed with makes it naturally easy for them to get what they want. Most ENFPs will not abuse their abilities, because that would not jive with their value systems.

ENFPs sometimes make serious errors in judgment. They have an amazing ability to intuitively perceive the truth about a person or situation, but when they apply judgment to their perception, they may jump to the wrong conclusions.

ENFPs who have not learned to follow through may have a difficult time remaining happy in marital relationships. Always seeing the possibilities of what could be, they may become bored with what actually is. The strong sense of values will keep many ENFPs dedicated to their relationships. However, ENFPs like a little excitement in their lives, and are best matched with individuals who are comfortable with change and new experiences.

Having an ENFP parent can be a fun-filled experience, but may be stressful at times for children with strong Sensing or Judging tendancies. Such children may see the ENFP parent as inconsistent and difficult to understand, as the children are pulled along in the whirlwind life of the ENFP. Sometimes the ENFP will want to be their child's best friend, and at other times they will play the parental authoritarian. But ENFPs are always consistent in their value systems, which they will impress on their children above all else, along with a basic joy of living.

ENFPs are basically happy people. They may become unhappy when they are confined to strict schedules or mundane tasks. Consequently, ENFPs work best in situations where they have a lot of flexibility, and where they can work with people and ideas. Many go into business for themselves. They have the ability to be quite productive with little supervision, as long as they are excited about what they're doing.

Because they are so alert and sensitive, constantly scanning their environments, ENFPs often suffer from muscle tension. They have a strong need to be independent, and resist being controlled or labelled. They need to maintain control over themselves, but they do not believe in controlling others. Their dislike of dependence and suppression extends to others as well as to themselves.

ENFPs are charming, ingenuous, risk-taking, sensitive, people-oriented individuals with capabilities ranging across a broad spectrum. They have many gifts which they will use to fulfill themselves and those near them, if they are able to remain centered and master the ability of following through.

Jungian functional preference ordering for ENFP:

Dominant: Extraverted Intuition
Auxiliary: Introverted Feeling
Tertiary: Extraverted Thinking
Inferior: Introverted Sensing



Ahad, September 25, 2011

I can feel the auraaaa

Realitinya, belajar signifikan dengan stress. Stress tengok orang lain kuat belajar, terer belajar dan kau cuma melangut melayan stress tak boleh fokus belajar.

Aku macam tu.
Aku bukan jenis belajar 24 jam. Aku belajar bila-bila masa aku suka dan kadang tu selamba ambil test walaupun tak bukak buku. Benda ni memang keji. Rasa sangat keji dan kejam kepada diri sendiri.

Ehem.
Kejap.
Aku cuma nak nyatakan kat sini,
kalau belajar itu janganlah menghafal, seeloknya faham dan kuasa dan cintai ilmu itu.
Cewah poyo kan.

Tapi memang realiti sekarang ni, budak ramai pandai sebab pandai menghafal.
Denggggg!

#Entri ini untuk cik nur awatif, rakan baik saya. Good Luck untuk final.
Ketepikan segala kesetanan di tepi. Kehkehkeh.


Khamis, September 22, 2011

Falferihalfailang.



Jamuan raya fakulti pendidikan dan sains sosial. Sebagai pelajar sains sosial aku rasa haruslah kita pandai bersosial. Cewah.
Bak kata aristotle, manusia adalah haiwan sosial. Cewah.
Falsafah ni kadang bukan boleh pakai. Kadang jadi fal-sampah. Cewah


Biasalah, setiap perjalanan mungkin ada kekurangan.
Aku sebenarnya tidak begitu kisah, asal sudah bersama kawan, bergembira, bermaafan.
Cukup.

Rabu, September 21, 2011

Test urban

Malam ni ada jamuan raya fakulti
dan
Malam ni boifren saya main gitar.
Kbai!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Justify

Cuba justify dengan tidak kekiri dan kekanan. Sambil menulis entri ini, pendengaran aku jatuh kepada lagu Liyana Fizi yang entah apa tajuknya. Lagunya cukup mendayu dan tangkap boleh buat background angan-angan.

Kebelakangan ini, aku mula sedar bahawa betullah perhubungan itu tidak perlu terlalu pantas. Sudahnya fikiran aku kini lebih terarah kepada keburukan.
fakap.

Tak ku mampu, tak ku mampu, tak ku mampu.

Selasa, September 20, 2011

Ludah kembali ke kerongkongku.

Bila dapat tahu pasal perkara-yang-kau-tak-perlu-tahu ni, aku rasa macam sial.

Malu,
dulu pandai gebang
macam pandai

Realitinya,
aku cuma loser yang pandai berangan-angan.
Pandai gebang-lah katakan.

Tahu itu,
tahu ini,
ya itu,
ya ini,
shit.


Sial!


Hai Abah.

Hai Abah,
jumpa jugak blog Dayah ye.

Janganlah stalk,
segan.

Isnin, September 19, 2011

Propak.


AKU daripada kacamata si pelukis karikatur.

Nampak gaya, macam cun luar biasa. Dagu tajam, mata cantik.
Kahkahkah.

Moga realitinya sama dan aku rasa karikatur ni macam minah propa.
HAHAHA

Rabu, September 14, 2011

Minat.


Posisi mengintai yang meragukan.
Mengintai apa jah?
Ehemm

Entah, diri ni ke jiwa ini mudah terganggu
aku tak pasti






Isnin, September 12, 2011

Buru mati.

Kerja makin menimbun,
hati lagi runtun.

Duduk rilek-rilek,
sampai masa pening, bikin panik.

Ahad, September 11, 2011

BUKAN OBJEK PEGUN!

video


Kami gila, kami bising, kami rok!

Ya, mungkin ada yang rasa kami tak sememeh. Memey arr!
Maaf, video agak errrr dan sila tonton tanpa buffering.

Jumaat, September 09, 2011

Komplikasi emosi

Adat, perempuan mudah tersinggung. Dalam gurau-gurau, wanita tetap ada limit sensitifnya dan kau lelaki harus faham.

Ya,
kau lelaki harus faham.

Sekian.


#nota untuk kawan.

Khamis, September 08, 2011

Bosan, sunyi, sepi dan seangkatan dengannya.

Aura cemburu.

I can smell you bebeh!

Serius, aku mungkin dah termakan tohmahan syaitan. Bila dah macam tu, aku makin senang mencari kesalahan.
Maafkan aku.

Test!

Test!
Test!
Test.

Sabtu, September 03, 2011

Rok Rayo!


Minah kidal lah konon. Mirror bebeh.

Selamat Hari Raya. Esok dah pulang ke kampus, mulakan agenda seperti biasa. Jadi saiko konon. Jumpa budak kelas, huhahuhaa, lepak sampai pagi, makan di warung, taekwondo, buat asaimen sambil 90% tumpu pada FB, baca buku sikit, tido.

Apa punya life yang aku ada ni.
Bale,bale.

Raya gaya PATI.

Sedang orang lain raya di kampung, aku cuma meraikan kemenangan sebulan berpuasa di Kuala Lumpur.
Sungguh sederhana, baju kurung aku tahun ini cuma sepasang. Tiada aksesori tambahan kecuali haritu aku terbeli tudung. Kahkah.
Macam biasa, kasutku cuma selipar. Memandangkan tidak berjalan kemana pun raya kali ini.
Raya tahun ni raya paling sederhana. Aku juga turut terkesan dengan pemergian Ibu kepada sahabat karibku sehari sebelum raya. Al-fatihah. Moga kau kuat kawan!

Flat yang selalu meriah dengan suara budak-budak jadi sunyi. Lapang dan "ringan". Macamtu pun, keluarga aku masih meriah. Tapi sebenarnya sedih tak dapat raya kat Pahang. Hahaha

Oh lupa, sekumpulan PATI yang sememangya raya di Kuala Lumpur katanya hendak buat konsert. Tidak cukup dengan vendor Jamu Kocok yang dorang jual kat sini, ada pulak perancangan nak buat Konsert Senggol-Senggolan. Konsert SENGGOL-SENGGOLAN! Stage dah siap pasang, tunggu konsert nak jalan!

Aduhh! Ayuh pak, kita kocok-kocok!

UKUR.

Kalau dapat dikira suhu kemalasan aku ini, mungkin sudah mencecah 80 darjah celcius.
Kritikalnya menjadi, dan kenapa mesti kritikal ini makin menjadi pabila aku ingin menyudahkan rencana penting.

#Entah ke berapa puluh kali aku post entri pasal malas.

cduvydfgnegudcv rewyweyfewvb!