Sabtu, September 03, 2011

Raya gaya PATI.

Sedang orang lain raya di kampung, aku cuma meraikan kemenangan sebulan berpuasa di Kuala Lumpur.
Sungguh sederhana, baju kurung aku tahun ini cuma sepasang. Tiada aksesori tambahan kecuali haritu aku terbeli tudung. Kahkah.
Macam biasa, kasutku cuma selipar. Memandangkan tidak berjalan kemana pun raya kali ini.
Raya tahun ni raya paling sederhana. Aku juga turut terkesan dengan pemergian Ibu kepada sahabat karibku sehari sebelum raya. Al-fatihah. Moga kau kuat kawan!

Flat yang selalu meriah dengan suara budak-budak jadi sunyi. Lapang dan "ringan". Macamtu pun, keluarga aku masih meriah. Tapi sebenarnya sedih tak dapat raya kat Pahang. Hahaha

Oh lupa, sekumpulan PATI yang sememangya raya di Kuala Lumpur katanya hendak buat konsert. Tidak cukup dengan vendor Jamu Kocok yang dorang jual kat sini, ada pulak perancangan nak buat Konsert Senggol-Senggolan. Konsert SENGGOL-SENGGOLAN! Stage dah siap pasang, tunggu konsert nak jalan!

Aduhh! Ayuh pak, kita kocok-kocok!

Tiada ulasan: