Isnin, Julai 19, 2010

Pusing-pusing













Tak semua orang boleh tahan dengan pengangkutan awam ni. Aku sendiri pun kadang-kadang rasa macam cibai je, lagi-lagi dengan bas metro.
Tapi makin lama aku makin suka pulak naik bas ke, lrt ke, ktm ke. Dah jadi satu keseronokan buat aku. Dalam bas jugak aku buat kawan baru, tak kisah mat indon, myanmar, bangla sekalipun melayu kalau tegur aku layan.
Dari dalam bas, aku dah boleh tengok macam-macam perangai,
yang pakai baju smart, alih-alih gigit ku.
yang berlebai, bawak sebatang kayu sugi,
tengah menangis pun ada,
mat nigger cakap kuat-kuat,
korek hidung pastu lekat dekat kerusi,
cungkil gigi calik dekat kusyen kerusi pulak,
dengan ada yang berbau ketiaknya,
dah wangi, wangi sangat
macam-macam.

3 ulasan:

fadh_q © berkata...

ok. aku rindu nak naik bas rapid dik.
3 tahun aku duduk pahang, aku jadi rindu naik bas rapidKL yg menjadi pengangkutan rasmi aku ulang alik ke sekolah.

oh ya, aku pun rindu nak naik KTM. sebab nya...aku pun tak tau.

wannh ardan berkata...

boleh rindu naik bas ye bang. haha

ada apa-apa kes ke kat ktm sampai rindu ni. ;p

fadh_q © berkata...

oh takde pape. rindu nak bergesel ngan abang2 tough guy dari afrika.