Rabu, Mei 19, 2010

situasi

Gua tengah tunggu turn nak masuk bilik air. Bilik air rumah gua satu je jadi terpaksalah beratur. Keluarga gua kesemuanya 6 jadi lu bayangkan je macam mana situasinya.

Abah gua pulak tengah gelak-gelak tengok Fatimah Juling. Ahh, cerita apa entah. Pakai bantai je abah gua tengok. Muak tengok berita kot.

Mak gua? Baru habis mengaji. Sekarang tengah sembahyang.

Adik perempuan gua yang Tingkatan 3 tu tengah mengulaq. Mungkin kejap lagi bangun untuk start belajar takpun sambung terus sampai pagi besok. Bagus, ikut perangai gua.

Adik perempuan gua yang kecil pulak tengah siapkan kerja matematik. Tak habis-habis matematik. Sebab apa, sebab takut dengan cikgu yang mengajarnya. Gua rasa dia lagi tabah daripada gua yang tak pandai bahagi masa darjah 6.

Okay, Gua akan menulis sampai adik laki gua keluar dari bilik air.

Dekat sekolah tadi gua dengan geng betul tekun belajar. Sudah takda sembang kosong. Kadang ada juga setan menggincu bibir, namun nasib cepat sedar. Diam dan fokus.
Gua dapat tengok budak kelas gua ni sekarang tengah stress. Semua dah tak buang masa.
2,3 hari ni gua tengok geng gua asal rehat pergi surau. Gua ikut. Depa buat solat dhuha. Belajar pun dalam surau. Beruntung gua dapat kawan macam ni.

Gua pun dah malas nak pergi kantin. Sesak,penuh,panas. Lepak dalam kelas lagi bagus.

Okay, adik laki gua dah keluar 5 minit tadi. Badan gua pun dah gatal ni. Kepala panas. Melekit.
Kain puteri islam pun gua tak tanggal lagi. Teruk kan.
Ye, unit beruniform gua Puteri Islam. Jauh lari daripada dulu.

Tiada ulasan: