Selasa, Mac 23, 2010

hari blues yang jiwang

Apa jadi kalau kau nak bangun pagi tengok-tengok hari tengah hujan.
dengan hingus meleleh, diselubung dengan kedinginan yang menyetimkan.
Lagi asyiiiiiik jika aku sambung tidur. Aku layan air liur basi lalu dan lupakan komitmen lagi-lagi kalau tengah "didatangi bulan".

Komitmen aku pada hari ini sepatutnya hadir ke sekolah. Tapi aku rasa sekolah sangat membosankan lagi-lagi kalau hari hujan. Dengan lawak yang basi, peel budak-budak yang sama. naik turun tangga sekolah, jalan kaki sorang-sorang. macam kau pusing di dalam tandas berulang-ulang kali. cehh.

Senang cerita, aku ponteng sekolah hari ini. Duduk rumah lagi bagus, boleh layan blues dalam tidur.
Habis layan blues yang jiwang, mak aku kejut ajak keluar. Aku paling suka part macam ni. Ponteng sekolah yang menghiburkan. Rupanya mak aku ajak keluar pergi beli kismis. Beli kismis? Ini mesti kerja adik aku yang merengek-rengek hendakkan kismis sebab periksa sudah dekat.

Kalau nak beli kismis murah dan berkualiti dekat tesco kata mak aku. Yelah, berkualiti sebab ada aircond kot. Padahal dekat NSK pun ada.
Maka geraklah anak-beranak termasuk adik aku yang kecil yang turut ponteng mengikut jejak langkah aku. Rupanya gerak jauh ke Tesco Damansara. Berjalan-jalan juga di Ikea. Kalau jalan dengan aku memang takkan pulang dengan tangan kosong. Memandangkan gaji abah sudah masuk jadi beranilah aku untuk ambil barang dan masukkan dalam troli. HAHAHA.

muka ada den kesah
--------------------------

memandangkan petang kelam ni pun kelihatan blues jadi mari berblues bersama blues gang.



://aku layan lagu lama-lama camni. lagi feel. lagi headbanging. den tak gomar dongan bunkface. terkinjo-kinjo.

Tiada ulasan: