Rabu, Mac 24, 2010

semut bersama gua mencari makan

gua amat bengang hari ini.
datang sekolah dan dihidangkan dengan keputusan paper pengajian am yang boleh diludahkan. tapi gua tak frust menonggeng, gua cuma boleh tergelak dengan kebodohan gua. kawan-kawan gua pun tampar gua sebab tak percaya gua dapat keputusan macam tu.

gua bengang lagi, asam laksa dekat kantin hari ini tak pekat macam biasa. tak mengancam macam akak kantin yang memasaknya. kurang telur. tak likat. tapi nasib sempat jugak gua curik telur daripada pinggan lain. malangnya akak kantin lentik tu perasan tapi nasib dia meredhakan. jelas daripada mata dia menghalalkan. terima kasih kak lentik.

tapi hari ni gua tak beli keropok roda. gua takda duit. gua bukak dompet pun terkoyak. tengok dalam pun tinggal 3 keping. gua padamkan hasrat. tunggu minggu depan baru beli.

hidup gua di sekolah hari ini penuh nafsu. gua ingat makan.
kat sekolah gua makan.
balik rumah gua makan.
sekarang gua makan.

tengah gua makan,
ketiak gua menggatal.
gua cek,
lah semut tertinggal.

gatal na. ketiak gua pun lu nak makan.

*saya, aku, gua, tetap orang yang sama.

Tiada ulasan: