Rabu, Mac 03, 2010

siapa tak kenal abang hitam

memang rugi siapa tak kenal abang hitam
ala, abang hitam bermuka hitam berbibir hitam berambut hitam slek bergigi putih.
tak kenal lagi? yang ramai-ramai duduk kat kepong. Konon guna visa belajar tapi duk merempat mengorat anak dara tempatan.
Sebenarnya abang-abang hitam ni pak lawak
tadi kat perhentian bas
aku selamba berdiri sebelah dorang
curi-curi dengar dorang cakap
sekali,
"aku nak pegi damai lah"
tengok, "pegi" dan "lah"
terer betul. gua tabik!
sekali dorang buat lawak, aku tahan gelak
dahlah gelak besar
pandang-pandang aku konon nak ajak aku gelak sekali lah ni
last, aku gelak sambil pandang dorang balik
sorang ni senyum.

baru aku tahu,
abang hitam ni manis orangnya.
hitam manis.
sayang, bibir besar sangat tu yang aku tak tahan.

Tiada ulasan: