Khamis, Mac 18, 2010

sarat berat

Semua orang sudah berubah, cuaca pun sama. Aku tidak boleh harapkan seseorang yang aku kenal masa dahulunya masih sama perangainya. Ada orang yang baik ke jahat , jahat ke teruk tidakpun sebaliknya.

Semua dah berubah. Betul.
Aku? Tunggu masa je nak berubah.
--------------------------------

Wah, Pahang Darul Makmur gila panas. Langit dah gelap, loklak loklak tak hujan jugak. Dah banyak kali gitu.
Aku tengok padang dekat area rumah aku tu pun dah kuning.
Pokok-pokok aku pun ada yang dah mati. Sedih je.
Panasnya melampau. Air sungai pun betul-betul surut.
Kencang betul kesan pemanasan global ni.
Musim kemarau makin panjang, musim hujan makin pendek.
Gempa bumi lebih kurang hari-hari ada,
buang bayi memang setiap hari ada.
Apa lagi?Kita di akhir zaman nampaknya.

Apapun kita "sediakan payung sebelum hujan"

Senyum dan pakai spek mata. (apa kejadahnya)

Tiada ulasan: