Sabtu, April 17, 2010

belasan sampai bila-bila



Ini betul zaman satu malaysia. Najib pun tak keluarkan idealogi dia tu lagi.
Aku rindu nak borak-borak dengan kawan-kawan india dan cina. Mereka ni kadang-kadang kelakar. Walaupun ada yang senyap semacam je, aku try borak jugak. Walaupun subjek yang aku cuba sampaikan memang skema. Jawapan pun skema bagai.

Memang bersatu kelas ni. Lagipun sebab semuanya perempuan.
Sekolah perempuan. Aku suka.
Satu kelas satu tandas satu cermin. Bercerminlah kau puas-puas.
Boo kuat-kuat semua tak kisah. Kau nak joget bergoyang segala aset pun tak kisah. Salin baju dalam kelas. Terbukak tu terbukak ni. Paling aku suka masa terkinja-kinja. Siapa nak peduli. Walaupun sekarang aku gian gila nak buat benda ni balik.

Dah dua tahun aku tinggalkan sekolah ni. Rindu gila sial. Masa perhimpunan sekolah. Waktu kelas agama. Waktu berdikir barat. haha
Banyak yang tak terucap.

Tengok kat facebook budak-budak kelas makin cantik makin mengancam. Semua dah sambung belajar. Tak boleh bla. Pakat ramai-ramai pergi TAR College. Serumpun jugak ye.

*Dua hari ni mimpi sekolah lama. Rindu la tu.

Tiada ulasan: